Adviesraad LVB officieel lid van Vereniging Cliëntenbelang Amsterdam

Op 5 september stemden wij, de leden van de Adviesraad LVB, er al volledig mee in om een officiële lidorganisatie te worden van Cliëntenbelang Amsterdam. Op 7 november hebben wij akkoord gekregen van de commissie die bepaalt wie lidorganisatie mag worden en zijn wij dus officieel lid!

Wij hebben er al op geproost, maar wat betekent dit ‘officieel lid zijn van de Vereniging Cliëntenbelang Amsterdam’ nou eigenlijk voor ons?

  • Door lid te zijn hebben wij nog meer inspraak. Wij kunnen Cliëntenbelang nu nog directer adviseren over waar zij zich als organisatie mee bezig moeten houden. Bijvoorbeeld door aan te geven wat wij belangrijke onderwerpen vinden voor in de plannen van Cliëntenbelang.
  • Naast adviseren, bepalen wij ook mee waar Cliëntenbelang zich mee bezig moet houden. Als lidorganisatie mogen wij namelijk, samen met de andere lidorganisaties, stemmen of wij het eens zijn met de plannen van Cliëntenbelang.
  • Daarnaast helpt lidorganisatie zijn ons om in contact te komen met andere lidorganisaties, zoals Autisme Collectief, Longfonds, Cliëntenraad Cordaan. Ook allemaal groepen die zich hard maken voor een bepaalde doelgroep, zodat Amsterdam voor iedereen toegankelijker wordt. Wij kunnen van elkaar leren en elkaar helpen.

Twee keer per jaar wordt de ALV, wat staat voor Algemene Leden Vergadering, gehouden. Dit is een vergadering voor alle lidorganisaties van Cliëntenbelang Amsterdam. Het doel is lidorganisaties op de hoogte brengen van waar Cliëntenbelang mee bezig is en horen of zij het hier mee eens zijn.

Dit zijn belangrijke momenten, want hier kunnen lidorganisaties stemmen vóór of tegen de plannen van Cliëntenbelang. Zo hebben lidorganisaties veel invloed op wat Cliëntenbelang gaat doen.

Toen wij nog niet officieel lid waren zijn wij vast een kijkje gaan nemen tijdens de ALV op 25 september. Er werden interessante en belangrijke onderwerpen besproken, maar dit was soms toch wel moeilijk te volgen. Dit kwam bijvoorbeeld door moeilijk taalgebruik, te snel praten en doordat de vergadering lang duurde (2 uur) zonder pauze en er veel onderwerpen achter elkaar werden besproken. Wij hebben deze feedback aan Cliëntenbelang gegeven, zodat de volgende ALV nog toegankelijker zal zijn voor iedereen.

Na de ALV was het Afscheidsfeest van Deborah de toenmalig directeur van Cliëntenbelang. Het was een leuke middag! Er waren diverse optredens en sprekers die Deborah mooie afscheidswoorden meegaven. Eén van de sprekers was onze Albert, die spontaan een mooie speech gaf waarin hij Deborah hartelijk bedankte namens de gehele Adviesraad LVB. Ook overhandigde hij haar onze afscheidskaart.

Kortom, een goed begin voor de Adviesraad LVB als lidorganisatie voor Cliëntenbelang en op naar nog meer inspraak, invloed en een toegankelijker Amsterdam!

Gepubliceerd op

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *